30 Eylül 2013 Pazartesi

KOCAALİ

   Aslında bir yaz yazısıydı ama biraz geciktim.

Kocaali sahili-Sakarya
 
  Sakarya’nın uçsuz bucaksız kumsallı Kocaali ilçesini  bölgede yaşayanlar ve yazlığı olanlar dışında bilene pek rastlayamazsınız. Aslında bu iyi bir şeydir. Sahil hemen yakınındaki Karasu sahili gibi yüksek binalarla işgal edilmemiştir. En fazla iki buçuk kata izin verilir, onlar da geniş kumsal nedeniyle denizin hemen dibinde değildirler. İlçe merkezi deniz kıyısında değil, iki üç kilometre içerdedir. Yapılaşması korkunçtur ama aralarda kalmış zamana inatla direnen bir iki eski ev içinizi açar. AVM’lerin katline uğramamış çarşısı, bütün kötü yapılaşmaya karşın sevimlidir ve esnafı her daim güler yüzlüdür.
 
  Şimdi, durduk yerde neden Kocaali’yi anlattım? Biraz Kitap Bulabileceğiniz Yerler’den bahsetmek için. Kitapçı demeye dilim varmıyor, çünkü mayo, deniz topları, kırtasiyelerin aralarına serpiştirilmiş birkaç kitap anca bulursunuz. Toplasanız on dakikada turlayacağınız çarşının içinde üç tane kitap bulabileceğiniz yer vardır.  Sevgili Filiz’in pırıl pırıl üniversite öğrencisi kızının doğum günü yaza rastlar. Bu yaz Adapazarı’na bir türlü gidemediğim için, Kocaali’den alabileceğim nerdeyse tek hediye bizim kitap kurdu Ceren için bulabilirsem kitaplardı.  

  Bunları düşünerek, cana yakın bir ailenin işlettiği kasabımızın yanındaki kırtasiyeye dalıp  kitap soruyorum. Masanın arkasında duran genç kızla beraber dükkanın dip taraflarındaki karanlık kısımda birkaç raf kitaba ulaşıyoruz. Diğer kırtasiyecide de kitapların sanki saklanan suçlular gibi dip ve karanlık yerde olduğunu hatırlıyorum. Eh, ülkemiz için yanlış bir tespit olmaz. Ayrıca biliyorum ki kitap, burada da çok az satıyor. En çok öğretmenlerin öğrencilerine ödev olarak verdikleri satılıyormuş.  

  Raflarda güncel kitaplardan hemen hiç yok. Sadece Türk ve yabancı klasikler. Kızcağız yardım etmek için elinden geleni yapıyor, tek tek kitapların adlarını okuyor. Ancak içerikleri hakkında bir fikri olmadığı çok belli. Ceren’e bir Zola seçiyorum. Kendime de cep boy, okumadığım bir Orhan Kemal alıp dükkandan çıkıyorum. Kitapların en önde, bolca satılacağı günleri görmeyi dileyerek...
Kocaali sahil-Sakarya
 

8 yorum :

  1. Yeni bir yazar mı doğuyor, ne :)) Ellerine sağlık Asil çok güzel yazmışsın. Bu gidişle Kocaali parmakla sayılan, bozulmamış yerlerden biri olacak herhalde :))) Herkese selam. Ben Kasımda oradayım. Gelirseniz görüşürüz.

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkürler Sumru'cum, hepimizin dileği Kocaali'nin bozulmaması. Kasım ya da Aralık'ta geleceğiz inşallah, görüşürüz. Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  3. Şimdi neden ısrarla Kocaali diye tutturmanı anlıyorum.:)) Yaklaşık 1 yıldır seni ,emekliliğimizde (sen öylesin de bende olunca diyorum) Bodrumun şirin bir köyünde 6 ayımızı geçirebileceğimiz bütçelerimize uygun bir ev almaya ikna etmeye çalışıyorum . Havası güzel, deniz güzel, dostluğumuz hepsinden güzel, birlikte çok keyifli zaman geçiririz gibi ..birçok neden sıralıyorum , inatla karşı çıkıyorsun..Bu yazını okuyunca bana binlerce kelimeyle ifade etmeye çalıştığın ısrarcı tutumunun nedenini çok iyi anladım arkadaşım. Sen laftan anlamıyorsun bende yazarım dedin herhalde..ama ben yine ısrar etmeye devam edeceğim, çünkü emekliliğimi hayatımda en değer verdiğim , tek dostumla geçirmek istiyorum. Kitap aradığın kızın annesi'nden içtenlik dolu sevgi ve iyilikler..

    YanıtlaSil
  4. Bodrum'a hiç bir diyeceğim yokta, Karadeniz de o kadar güzel ve hala daha o kadar Anadolu ki! Ama biz yıllarca bankada, o krizlerde, o midelerimizi kaybettiğimiz streslerde ne dedik; Zaman ve Su Yolunda Yürür, onun için o kadar eminim ki sevgili Eski Dost, zamanla suyun yolunda yürüyeceğinden:)) Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  5. Bu yaz kocaaliyi sayenizde, cok sinirlida olsa gorme sansim oldu. gercekten cok sakin ve havasi cok temiz... Yorumlari okurken gozumun onune bize cevreyi tanittiginiz o anlar geldi... insan ne kadar isterse istesin bazen emeginden ve yasanmisliklarindan zor vazgeciyor. Hoscakalin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru söze ne denir Özlem'cim. Bu arada hakikaten süreniz çok kısaydı. Daha görülecek yerlerimiz var, seneye bekleriz.

      Sil
  6. Esra Tarım 03.10.2013

    Yazını okurken öğrencilik yıllarım geldi aklıma nedense. Ne güzel yazmışşın. Eline, ağzına sağlık! Sanki tanınmış bir yazarın hikayelerinden birini okuyor gibi...Kendimi orada hissettim bir an. Konukseverliğini tabii ki unutamam ve anmadan da geçemeyeceğim. Bende tatlı bir o kadar sıcak anılar bıraktı gerçekten Kocaali'de geçirdiğimiz o bir kaç gün.
    Kitap aradığın o güzel kızın annesine, harika annesine ve bu güzel yazıyı yazan candan arkadaşıma, sana kucak dolusu sevgiler...( Bu arada biraz söz dinle!)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Esra'cım, her zaman bekliyoruz, bu arada söz dinlemesem de dinletecek o güzel kızın annesi, biliyorum ve bekliyorum. Kocaman sevgiler.

      Sil