31 Mart 2013 Pazar

UZAKTAN AŞK - Amin Maalouf

Yapı Kredi Yayınları
Basım Yılı:2002- 1. Baskı
Çeviren:Samih Rıfat

"Hiçbir zaman çıkmamalıydım ben bu yolculuğa.
 Uzaktan göğün ışığıdır güneş, ama yaklaşınca bir cehennem ateşidir!
 Bırakmamalıydım, uzak aydınlığıyla uzun süre, uzun süre sallasın             beşiğimi, buralara gelip yanmak yerine!"

  Bu kitap bir libretto, yani opera söz metni. Maalouf’un bu librettosunu Kaija Saariaho bestelemiş ve ilk defa Salzburg’da gösterilmiş. İnternetten baktım ama Türkiye’de oynandığına dair bir şey bulamadım.

  Güneybatı Fransa’da yaşayan Blaye prensi Jaufre Rudel hayallerindeki kadını aramakta ve var olduğuna inanmaktadır. Arkadaşlarının alaylarına direnmekte, onun hakkında şiirler yazmaktadır.  

  "Hem zarif, hem alçakgönüllü, hem erdemli, hem tatlı,
  Yürekli ve utangaç, kırılgan ve dayanıklı,
  Köylü yürekli bir prenses, prenses yürekli köylü kızı,
  Ve ateşli bir sesle söyleyecek benim şarkılarımı… 

  Güzel, ama kapılmamış kibrine güzelliğin,
  Soylu, ama kapılmamış kibrine soyluluğun
  Sofu, ama kapılmamış kibrine sofuluğun…"
 

  Derken Gezgin, ona hayalindeki kadının Trablus’ta yaşadığını haber verir. Prensin aşkını Trablus Kontesine de ileten Gezgin böylece aşıkları birbirlerinin varlığından haberdar eder.

  Sevgilisini görmek üzere yola çıkan prensin aşkına kavuşma ya da kavuşamama öyküsüdür bu kitap. Artık hangisini tercih ederseniz!

  Maalouf’un şiirsel anlatımı çok güzel. Akdeniz’in kuzeyi ve güneyini aşkla öyle güzel harmanlamış ki. Operasını seyretmeyi çok isterdim. Youtube'dan birkaç video seyrettim. Müziğe bayıldım. Şimdilik bunlarla yetineceğiz sanırım!
 

































 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder