13 Ocak 2013 Pazar

ZAMAN YOLCUSUNUN KARISI- Audrey Niffenegger

 
Epsilon Yayıncılık-
Eylül-2009 4. baskı
Çeviren: Elvan Umur
 
  Uzun süre direndiğim sanal dünyadan bloğum sayesinde arkadaşlarım olacağı hiç aklıma gelmezdi. Günseli bloğuma ilk yorum yazanlardandı ve uzun süre kim olduğunu merak ettim. Sonra yine bankacılıktan sevgili arkadaşım Seyhan bir gün şubesine uğradığımda- o hala şube müdürü- ‘Günseli yazılarını okuyup yorum da yazmış’ deyince kimliğini keşfediverdim. Günseli Almanya’da yaşıyor ve sıkı bir kitap okuru. Önce e-posta üzerinden, sonra da face’ten tanışıp arkadaş olduk. Ortak hobiniz olmaya görsün, uzaklıklar hikaye. Ancak bu uzaklıkta bir süre için kapandı; yeni everdiğimiz Seyhancığımın dün akşamki düğün yemeğine Günseli de geldi ve  birbirimizi görüp sohbet etme imkanı da bulduk böylece.
 
  İşte Zaman Yolcusunun Karısı’ da Günseli’nin önerdiği bir kitaptı. Aldım ve bir çırpıda bitiverdi.  Aslında , bilim kurgu ve fantastik türleri benim okumaktan hoşlanmadığım alanlar ve bu konuda okuduğum kitapta çok az. Küçük erkek kardeşim bana ısrarla kendisinin de bir vakitler bu tarz kitapları hiç sevmediğini , ancak bir okumaya başladıktan sonra vazgeçemeyeceğimi söylüyor. Belki bu kitap yeni bir başlangıç olur. Çünkü çok ilginç ve değişik buldum.

   Henry’nin kalıtsal bir hastalığı vardır ve aniden ileriye veya geriye olabilecek şekilde zamanda yolculuğa çıkabilmektedir. Zamanda yolculuk yaparken yanında hiçbir şey götüremediğinden , bilmediği bir zamanda ve yerde çırılçıplak olarak kendisini buluvermekte, giyinmek ve karnını doyurmak için hırsızlık dahi yapabilmektedir. Bazı bölgelerde polis tarafından tanınır bile olmuştur. Karısı Clare’i ise yaptığı bu yolculuklarda altı yaşından itibaren tanımakta ama bunu henüz bilmemektedir. Kendisi yirmi sekiz , Clare yirmi yaşındayken karşılaşırlar. Clare Henry’i yaptığı zaman yolculuklarından tanımakta, Henry ise bu zaman yolculuklarını daha ileri bir tarihte yapacağından Clare’i ilk defa görmektedir. Hikaye bazen Henry’nin , bazen de Clare’in ağzından anlatılır. Kitabın içindeki aşk öyküsü çok güzeldir. Yaşayacağı zorlukları bile bile Henry ile evlenen Clare. Kolay değildir istemi dışında pat diye ortadan kaybolan bir adamla evlenmek.  
 
  ‘Müstakbel Henry’yi bulunca, benim Henry’mi unuttuğumun farkına varıyorum. Bundan utanç duyuyorum.Erkeğimin yerine geçen , beni öpüp, nasihatler eden bu yabancının yanında bir tür avuntu buluyorum. Ve içimi neredeyse anaç bir özlem duygusu kaplıyor. Merdivenlerden yukarı çıkarken, dönüp kendini çılgın dansçıların ortasına fırlatıp atan müstakbel Henry’me bakıyorum. Ve bir rüyadaymışçasına benim Henry’mi bulmak üzere ilerliyorum.’
 
  Ve de karısına aşık , onu mutlu etmek için çırpınan , hastalığına çare bulmaya çalışan Henry.
 

  ‘Kendrick bana dönüyor. Yüzündeki değişikliği görünce donup kalıyorum. Perişan görünüyor.Ondan da öte. Boşlukta gibi. Sanki daha önce var olan bir şey yok olup gitmiş gibi. Emniyet, itimat, kendine güven. Ben metafizik bir trapez üzerinde yaşamaya o kadar alıştım ki, insanların ayaklarını hep sağlam zemine basmak isteyebileceklerini unutuyorum.’
 

  Yazar Niffenegger, kitabını baskı için götürdüğü bir çok yayınevinden ret almış. Kitap 2003 yılında basılmış ve uzun süre en çok satanlarda kalmış. Amazon editörleri tarafından da 2004 yılının en iyi kitabı seçilmiş.
 

  Evet, kontrolü dışında zamanda yolculuk edebilen bir adam ve karısının romantik ve özverili aşk öyküsünü merak ederseniz okuyun derim.

 

2 yorum :

  1. Sevgili Asil,önerimi dikkate aldigin icin tesekkürler.Ayrica kitabi begendigine sevindim.Kitap hakkinda yazmis oldugun yorumu da ben begendim. Gercekten hem bilgilendici hemde merak uyandiran bir yorum olmus.Basarilarinin devamini dilerim.Sevgi ve kitap dolu günler dilerim.

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkürler Günseli. Yeni kitap önerilerini bekliyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil