15 Haziran 2012 Cuma

KANALDAKİ EV -Georges Simenon


Kabalcı Yayınevi.Basım Tarihi:Haziran 2008- Birinci Baskı
Çeviren:Oktay Rifat

  Simenon’un adını ta üniversite yıllarımda hangisi olduğunu hatırlamadığım bir gazetenin gene ismini hatırlamadığım bir köşeyazarının köşesinde okumuştum ve merak etmiştim. Sonra dil öğrenimi için İngiltere’ye gittiğimde bir gün bir hocam derste bahsetmişti de benim tanıyor olmama şaşırmıştı . Ocak ayında bir gün Kabalcı’da dökme kitaplar arasında 5 liraya bir Simenon görünce tekrar hatırladım ,aldım ve okudum. Sonra da kitaplığımda hangi Simenon var diye merak ettim. İlki ‘Three Bads in Manhattan’.İngiltere’ye dil öğrenimi için varışımdan yaklaşık bir ay sonra 15 Nisan 1981’de almışım. Gene dökme kitaplar arasından aldığımı hatırlıyorum.İngilizceyi biraz okur hale geldikten sonra okuduğumu ve duygusal yönüne şaşırdığımı da anımsıyorum. Şimdi aradan 30 yıl geçtiği ve sanırım İngilizceye henüz tam hakim olmadığım bir dönemde okuduğum için konu artık kafamda çok net değil. İkinci kitabın adı ‘The Heart of A Man’. 23 Haziran 1984’te İngiz Konsolosluğu’nun bahçesinde yapılan Garden Fete de satın almışım (Hala daha Garden Fete yapılıyor mu acaba?).

 
Simenon 1903 doğumlu bir Belçikalı.15 yaşında yazmaya karar vermiş ve hayatı boyunca yazmışta yazmış. İkiyüz roman, binlerce hikaye, sayısız makale. Simenon çok rahat okunan bir yazar, çok yalın yazar ve bütün bu yalınlığına karşın içinizdeki bir yerlere ciddi bir şekilde dokunmayı başarır. Kitap okumak aynı zamanda okuduğunuzu kafanızda kendi hayal gücünüze göre canlandırmaktır. Kanaldaki Ev’i hepten hiç okumadım da sinemada seyrettim sanki.
 
Çok küçükken annesini ve 16 yaşında da babasını kaybettiği için teyzesinin yanında kalmaya gelen Edmee ve teyze kızına aşık olan birbirinden farklı –mı acaba- iki erkek kardeşin öyküsü. Kanalın yanındaki evde teyze ve 6 çocuğu ile yaşam. Arada devreye giren zengin dayı. Yüzülen sincaplar, çok kasten sayılmayabilirse de son verilen bir yaşam , belki biraz vicdan azabı. Ve deeee………
 
Simenon dokunuyor ....


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder